«Ανασύρει» τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη και την σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο Πεδίο – Θήβα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

υλικη

«Ανασύρει» τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη και την σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο Πεδίο – Θήβα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο περιλαμβάνει τις δράσεις που καλείται να υλοποιήσει το ελληνικό δημόσιο στις Μεταφορές έως το 2037.

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός

Σύμφωνα με αυτό, το Μοντέλο Μετακινήσεων δείχνει ότι στον ορίζοντα 2027 θα υπάρχει συμφόρηση στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου A1 μεταξύ Θήβας και Σχηματαρίου (κόμβος A1/A11). Μάλιστα, το 2037, η συμφόρηση θα εκτείνεται από τη Λαμία ως την Αθήνα.

Όπως επισημαίνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο, η κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου (Α/Δ) που θα συνδέει απευθείας τον Α1 βόρεια του Σχηματαρίου με τον Α8 στην Ελευσίνα και παρακάμπτοντας τη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, αναμένεται να αποσυμφορήσει αυτά τα τμήματα, εκτρέποντας την κυκλοφορία από τα βόρεια προς τα νότια και δυτικά της Αττικής (και αντίστροφα).

Το έργο αυτό έχει ελεγχθεί, μέσω του Μοντέλου Μετακινήσεων, αποδεικνύοντας ότι αυτό ακριβώς προβλέπεται να συμβεί: η εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω του εν λόγω νέου Α/Δ είναι αρκετή, ώστε να αποσυμφορηθεί το τμήμα του Α1 νότια του Σχηματαρίου, εκτός από τμήματα πολύ κοντά στην μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας που μπορεί να θεωρηθεί ως αστική και εκτός του πλαισίου του ΕΣΣΜ.

Στη συνέχεια, επισημαίνεται ότι η μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης εναλλακτικών λύσεων του μέτρου θα αναδείξει τις τεχνικές λεπτομέρειες.

Στο πλαίσιο της παρούσας ανάλυσης και ενδεικτικά θεωρήθηκε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συνδέει τον Α1 κοντά στην περιοχή της Υλίκης, βόρεια της Θήβας, με τον Α8 στην περιοχή της Ελευσίνας.

Θα έχει μήκος περίπου 53 χλμ., ενώ έχει ελεγχθεί ως αυτοκινητόδρομος (2 λωρίδες/κατεύθυνση με ΛΕΑ)

Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη σχεδιαζόταν στο παρελθόν να κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Ο σχετικός διαγωνισμός ματαιώθηκε το 2015, καθώς εκτιμήθηκε ότι θα οδηγούσε σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων από «γειτονικές» παραχωρήσεις.

Νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Θριάσιο Πεδίο – Θήβα

Επίσης, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών επαναφέρει την δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Θριάσιο Πεδίο – Θήβα.

Όπως υπογραμμίζεται, το μέτρο αυτό είναι ήδη στον σχεδιασμό του ΟΣΕ για την αντιμετώπιση της ταχείας εξέλιξης των σιδηροδρομικών μεταφορών τα επόμενα έτη.

Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης και της απελευθέρωσης της αγοράς, είναι πιθανό η υφιστάμενη κύρια σύνδεση (ΣΚΑ – Οινόη – Θήβα) να φτάσει σύντομα στο μέγιστο της χωρητικότητάς της.

Το νέο τμήμα θα εξυπηρετεί υπεραστικά (και προαστιακά) επιβατικά δρομολόγια, καθώς και υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών, διπλασιάζοντας την υφιστάμενη ικανότητα του άξονα ΠΑΘΕ/Π και ενισχύοντας περαιτέρω τη διατροπική μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα και την Ευρώπη (και αντιστρόφως).

Το μέτρο περιλαμβάνει μία νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση, η οποία θα ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο και μέσω της περιοχής του όρους Κιθαιρώνα, θα ενώνεται με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Θήβας.

Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 60 χλμ και αν υλοποιηθεί, η απόσταση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατά 30 χλμ.

metaforespress.gr

Σχετικά